Βάλε την ζώνη και κάτσε σωστά.

Από το 2004 που έχω το αυτοκίνητο πάντα απαιτώ από όλους να φοράνε ζώνη και να κάθονται σωστά στο αυτοκίνητο. Έχουν γίνει ατελείωτες συζητήσεις  σχετικά με το γιατί, αλλά όλοι ξέρουμε ότι τους κανόνες θα πρέπει να τους τηρούμε για την ασφάλεια μας και των συνεπιβατών και όχι για το πρόστιμο.

Προσωπικά δεν κουνάω το αυτοκίνητο μέχρι να έχουμε συμβιβασμό στον οποίο συνήθως τελικά υποχωρώ εγώ, αν και όλο και λιγότερο. Το παράπονο μου ή παρατήρηση είναι ότι ο μόνιμος προβληματικός κρίκος είναι πάντα γένους θυληκού. Και από άνδρες έχω ακούσει κάποια γκρίνια αλλά στην 2η κουβέντα την έχει βάλει και έχει σεβαστεί τους κανόνες τους οδηγού, δηλαδή εμένα. Και δεν μιλάω για ζώνη μόνο αλλά και σωστή τοποθέτηση του σώματος! Την ζώνη την βάζεις για να σε προστατέψει. Αν δεν κάθεσαι όμως σωστά τότε μπορεί και η ίδια να σε σκοτώσει, ενώ σίγουρα δεν προστατεύει τους συννεπιβάτες από τον κακως καθισμένο συνεπιβάτη. Πόσο δύσκολο είναι επιτέλους αυτός ο συνδυασμός δύο απλών πραγμάτων που σε τόσα crash test, τόσα βίντεο και τόσα ατυχήματα διαφαίνεται ως μια και μοναδική αρχή. Όλα τα crash test γίνονται με ταχύτητες 30 με 50 χλμ/ω αλλά εμείς ακόμα πιστεύουμε ότι η ζώνη χρειάζεται μόνο στην εθνική.

Όμως με τις κοπέλες είναι τραγικό. Μεταξύ γελοίων επιχειρημάτων και "βαριέμαι" απαντήσεων τελικά καταφέρνουν να κάνουν το δικό τους και μένα να με εκνευρίζουν. Τόσο δύσκολο είναι να σεβαστείς αν όχι το άτομο αλλά τον χώρο που εν τέλει σε φιλοξενεί και σου κάνει εξυπηρέτηση? Τόσο δύσκολο είναι να σεβαστεί την αρχή μέσα στο όχημα που λέγεται οδηγός, ο οποίος έχει την απόλυτη ευθύνη για το αυτοκίνητο είναι δεν είναι δικό του?

Ελευθερία δεν έχουμε?Όποιος/α δεν συμφωνεί μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς. Αλλά και θέλουν την εξυπηρέτηση και θέλουν να κάνουν το δικό τους. Το χειρότερο όλων είναι ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα άτομα που μου ζάλισαν τον έρωτα είναι οδηγοί που όταν οδηγούνε βάζουν με την μία την ζώνη αλλά φυσικά δεν απαιτούν το ίδιο από τους συνεπιβάτες. Αντε να το καταλάβω από άτομα που δεν οδηγούν και δεν έχουν αισθανθεί τι σημαίνει ευθύνη οδηγού.

Δεν μπορώ να καταλάβω. Πραγματικά θα ήθελα και μια γυναικεία άποψη για το τι συμβαίνει στο μυαλό μιας γυναίκας και αντιδρά έτσι. Το έχω παρατηρήσει και σε άλλα πράγματα ότι αν πεις να κάνουν κάτι λογικό, είναι σαν να αισθάνονται ότι θέλω να επιστρέψουμε στην εποχή της καταπιεσμένης γυναίκας! Μήπως θεωρούν ότι κάνουν την επανάσταση τους? Πραγματικά δεν ξέρω ακριβώς το γιατί αλλά τόση αντίδραση με όλους τους τρόπους περιλαμβανομένων των νάζια ειλικρινά μόνο από το γυναικείο φύλλο έχω φάει. Και από γκάη που έχω κάποια στιγμή βάλει σαν συνεπιβάτες δεν είχα πρόβλημα. Για λεσβίες δεν ξέρω ή δεν μου είχαν πει αν είναι λεσβίες

Να ξεκαθαρίσω ότι στο αυτοκίνητο μου έχω βάλει πάρα πολύ κόσμο, γνωστό και άγνωστο. Ο προβληματισμός με την ζώνη ειδικά στους πίσω είναι καθολικός αλλά στην πρώτη παράκληση όλοι μα όλοι άνδρες την βάζουν και κάθονται σωστά και τελειώνει και ας μην τους αρέσει. Δεν γίνεται να έχω πέσει εγώ στις περιπτώσεις και δεν είναι σίγουρα θέμα οικειότητας. Είναι καθαρά θέμα φύλλου σε ένα θέμα που διαπρέπουμε σε επίπεδο εθνικής βλακείας. Επίσης πάντα το ζητάω ευγενικά, πάντα προσπαθώ να πείσω ευγενικά αλλά μετά από ένα σημείο δεν μπορώ να σεβαστώ την βλακεία, γιατί περί βλακείας πρόκειται ο μη συμβιβασμός με κανόνες που αποσκοπούν στην ασφάλεια μας αλλά και των συνεπιβατών που δεν φταίνε σε τίποτα για την δικιά μας βλακεία.

Το καλύτερο όλων είναι βέβαια και τα σχόλια για το άτομο μου μετά, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

10 σχόλια:

  1. χαχαχα, να σου πω εγώ γιατί δεν φοράνε ζώνη οι κάργιες. Για να μη τσαλακώσουν την μπλούζα/φούστα τους... :D :D :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκτός και αν με απατάει η μνήμη μου( που μου ειναι πιστή) ναι έχω διαφορετική, οχι γνώμη, αλλά εμπειρία!! ;-) χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. silveriana αν το πάμε έτσι τότε θα έπρεπε να της φοράνε για τους ίδιους λόγους που φοράνε και τα τσαντάκια με το λεπτό κορδόνι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να αντιπαραθέσω και ένα άλλο αντίστοιχο θέμα, το ζήτημα της μουσικής - ραδιοφώνου στο αυτοκίνητο. Πόσες φορές έχεις δει κάποιον απλά να σου αλλάζει το σταθμό και πόσες φορές έχεις δει κάποια. Όταν είσαι στο χώρο του άλλου, υπάρχουν κάποιοι άγραφοι κανόνες. απλά είτε σέβεσαι το χώρο και τους κανόνες του ιδιοκτήτη ή φεύγεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο, γιατί αν και ακούω δυνατά μουσική λόγω τους είδους υπάρχει παρά μόνος ένας που την γουστάρει.
    Και επειδή όπως σέβομαι τους συνεπιβάτες μου, μη οδηγώντας πχ επικίνδυνα έτσι σέβομαι και την ηρεμία στα αυτιά τους. Το κατα δύναμη γιατί μερικές φορές χρειάζομαι την πρέζα μου αλλά ποτέ τόσο δύνατα όσο την ακούω εγώ.

    Έχω παρατηρήσει όμως σε αυτοκίνητα τρίτων ότι η μουσική που ακούνε κάπως σου επιβάλεται, κάτι σαν την μουσική που ακούς αντί για τουτ τουτ όταν παίρνεις τηλέφωνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάντως, στην Κύπρο μας έχει καλλιεργηθεί από παιδιά η κουλτούρα της ζώνης και πλέον την φοράμε όλοι μηχανικά με το που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο. Μου κάνει εντύπωση που όποτε ανεβαίνω στην Αθήνα ουδείς μου υποδεικνύει να φορέσω ζώνη κι αν το κάνω από μόνος μου, μου λένε: "Φοβάσαι το οδήγημά μου;"

    Παρόλα αυτά, η Κύπρος παραμένει πρώτη στην ΕΕ στα αυτοκινητικά δυστυχήματα κατά αναλογία πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. και γω την ιδια απαντηση παιρνω οταν τους ζητω ευγενικα να φορεσουν ζωνη!
    - μα καλα ποσο χαλια οδηγας?
    και αν δεν το πουν...το βλεπω οτι το σκεφτηκαν στα ματια τους :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το πιο αστείο είναι ότι το άτομο που ήταν αφορμή για να ξαναγίνει τέτοιο σκηνικό στο αυτοκίνητο μου, μάλλον έχει στραβώσει και μόνο που το έθεσα σαν θέμα ασχέτως αν δεν έγινε καμιά αναφορά στο ίδιο το άτομο.
    Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω την λογική με τον οποία ένα ζήτημα καθολικής ασφαλείας στο αυτοκίνητο γίνεται αίτια κακό χαρακτηρισμού ενός ατόμου? Αντί να πουν και μπράβο που τους προστατεύεις παρόλο που δεν θέλουν γίνεσαι και κακός κιόλας.
    Αν ήταν άσχετος/η δεν θα είχα χύσει ούτε ένα δάκρυ πέρα από το ποστ αυτό. Αλλά επειδή τον/την συμπαθώ πολύ με έχει στεναχωρήσει το σκηνικό ιδίως γιατί νιώθω ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν γίνεται να έχω άδικο, επειδή ακριβώς ζήτησα την ασφαλή συμπεριφορά όλων των επιβατών στο όχημα μου μέσα!

    Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή