Έρευνα και Διάσωση στο Αιγαίο

Όπως μου είχε εξηγήσει ένα φίλος με αφορμή τις κρουαζιέρες των Τούρκικων φραγατών, όλο το παιχνίδι για την έρευνα και διάσωση του Αιγαίου γίνεται! Το διεθνές ναυτικό δίκαιο είναι κάπως περίεργο και οι Τούρκοι μια χαρά ξέρουν τι κάνουν και σε αυτό το τομέα από ότι φαίνεται!

Γυμνή παραμένει η χώρα στον κρίσιμο εθνικά τομέα της έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, την ώρα που η Τουρκία έχει φοβερή σύγχρονη υποδομή και προβάλλοντας αυτό ως πλεονέκτημα διεκδικεί να πάρει την ευθύνη της διάσωσης και έρευνας, που έτσι και το καταφέρει, θα έχει κάνει άλλο ένα σημαντικό βήμα στα σχέδιά της για συνδιοίκηση στο Αιγαίο.

Και η ευθύνη βέβαια θα ανήκει σ’ εμάς, αφού η αναβάθμιση της έρευνας και διάσωσης, ενώ ξεκίνησε πριν από το 2004, έχει έκτοτε και μέχρι σήμερα κολλήσει.

Ο διαγωνισμός που έγινε για την προμήθεια νέων πομπών εντοπισμού πιλότων, που έχουν τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας και ενεργοποιούνται αμέσως εκπέμποντας κωδικοποιημένο σήμα που δεν μπορεί να το «δει» ο αντίπαλος, κατακυρώθηκε εδώ και πολλά χρόνια στην εταιρεία ΤΕΟΤΕΚ του Ομίλου Θεοχαράκη, αλλά το υπουργείο Άμυνας, άγνωστο για ποιον λόγο, αρνείται να παραλάβει τους πομπούς. Τη στιγμή μάλιστα που η εταιρεία, που προσέφυγε στα Διαιτητικά Δικαστήρια, δικαιώθηκε.

Και ενώ το υπουργείο κινδυνεύει να πληρώσει τεράστιες αποζημιώσεις, ξαναπροκηρύσσει διαγωνισμό για τους ίδιους πομπούς (ήδη σχέδιο προκήρυξης υπογράφηκε εσπευσμένα από τον υπαρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας) και γύρευε έπειτα από πόσα χρόνια και καιρούς θα τελειοποιήσουμε το σύστημα έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο.
Κι αυτό φυσικά είναι βούτυρο στο ψωμί της Άγκυρας.

Αν βέβαια υπάρχει πρόβλημα στους πομπούς που έχει προσφέρει η εταιρεία, καλά κάνει το υπουργείο Άμυνας και πάει σε νέο διαγωνισμό.

Όμως γιατί η επιτροπή κατακύρωσε τον διαγωνισμό σ’ αυτήν; Στο Διαιτητικό Δικαστήριο δεν προβλήθηκαν οι ενστάσεις από το υπουργείο Άμυνας, αν και η εταιρεία δικαιώθηκε.

Και εν πάση περιπτώσει, σημασία δεν έχει η πλευρά της εταιρείας, αλλά, κύριε υπουργέ Άμυνας, το ότι εξακολουθούμε να παραμένουμε γυμνοί στον τομέα έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο. Και αυτό δεν είναι καθόλου καλό για την εθνική μας κυριαρχία...

Πηγή

2 σχόλια:

  1. και μερικά ακόμα που δεν ξέρω αν σου είπε ο φίλος σου:
    1) όταν αποστρατεύσαμε τα Orion (Α/Φ ναυτικής συνεργασίας, δηλαδή περιπολίας και αντί-υποβρυχιακό) και δεν τα αντικαταστήσαμε τότε δώσαμε το έρεισμα στην Τουρκία να αναλάβει την έρευνα στο Αιγαίο. αυτός και και ο βασικός λόγος που για το ΝΑΤΟ οι παραβιάσεις είναι νόμιμες.
    2) Όταν δεν μπορείς να κάνεις έρευνα και διάσωση τότε σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες η περιοχή που δεν μπορείς να καλύψεις, γίνεται ευθύνη όμορης χωράς που διαθέτει τα απαραίτητα μέσα (βλέπε προσπάθειες για μείωση του FIR ΑΘΗΝΩΝ).
    3) το θέμα δεν είναι μόνο μούρης, αλλά ουσιαστικό αφού κάθε Α/Φ ή εμπορικό πλοίο που περνά από την περιοχή ευθύνης σου πληρώνει κάποια λεφτά. Δηλαδή χάνουμε κάποια εκατομμυριάκια την ημέρα από τις διελεύσεις.
    4) το χειρότερο από όλα είναι η προσπάθεια που ξεκίνησε να οριστεί κέντρο ελέγχου όλου του Αιγαίου στην Τουρκιά, οπότε θα βγάζουν και από εκεί λεφτά από τις διελεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή