Το Βέλγιο έχει κατά αναλλογία κατοίκων και επιφανείας πολλούς αυτοκινητοδρόμους. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι οδικό πέρασμα για το λιμάνι του Καλέ (νομίζω).
Παρόλο που έχει τόσους αυτοκινητοδρόμους σε όρες αιχμής γίνεται απλά χαμός σε κίνηση. Μιλάμε επιστροφή Κυριακής βράδυ σε Αθήνα και μάλλον λίγα λέω. Σε μη ώρες αιχμής είναι μια χαρά αν εξαιρέσεις τα άπειρα φορτηγά που συναντάς.
Γενικώς οι δρόμοι στο Βέλγιο είναι έτη φωτός μπροστά από Ελλάδα με εξαίρεση των φωτισμό. Βέβαια οι Βέλγοι παραπονιούνται για το πόσο χάλια δρόμους έχουν ειδικά σε σχέση με την Ολλανδία. Ο τρόπος που το περιγράφουν είναι ότι αν περάσεις τα σύνορα οδικώς ξαφνικά θα σταματήσεις να ακούς θόρυβο ενώ το αυτοκίνητο θα σταματήσει να κουνιέται! Και πράγματι έτσι είναι!
Το τραγικό για μένα είναι ότι οι δρόμοι εδώ αφαιρούν κάνε ίχνος οδηγικής ευχαρίστησης για δύο λόγους:
- Δεν υπάρχουν στροφές και γενικώς η οδήγηση είναι μια ευθεία, χωρίς κίνηση αν είσαι τυχερός.
- Οι κάμερες που ελέγχουν τις ταχύτητες. Εντάξει δεν λέω στην Ελλάδα το παρακάνουμε το θέμα αλλά και εδώ στο Βέλγιο δεν έχει νόημα τα όρια που βάζουν για τέτοιους δρόμους και ορατότητα.
Και η Ολλανδία είναι πολύ χειρότερη. Μιλάμε για όρια 80χλμ/ω σε 5 λωρίδες και ορατότητα μέχρι το ορίζοντα. Ειλικρινά μετά από ένα ΣΚ στην Ολλανδία έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δεν θα ξαναδηγήσω εκεί. Αν υπάρχει μια χώρα που θα πρέπει να ανακαλύψει το αυτοκίνητο ρομπότ αυτή είναι. Γιατί εγώ σαν οδηγός έβαλα το cruise control και απλά πρόσεχα το αυτοκίνητο. Θα μπορούσα να διαβάζω και καμιά εφημερίδα που λένε. Ακόμα χειρότερα στην Ολλανδία δεν ισχύει η διόρθωση του 10% και τα ραντάρ είναι πολύ περισσότερα.
Το άλλο περίεργο που έχει η οδήγηση εδώ είναι κάτι που παρατήρησα και στην Κύπρο. Εμείς στην Ελλάδα έχουμε παλώμενα φώτα ή πράσινο για να στρίψουμε. Εδώ δεν υπάρχουν παλώμενα φώτα. Αν είσαι σε ένα δρόμο και θες να στρίψεις αριστερά κόβωντας το αντίθερο ρεύμα κάνεις το εξής.
Πας λίγο μπροστά στην μέση του δρόμου όταν ανάψει το πράσινο. Το ίδιο κάνει και το αυτοκίνητο απέναντι. Αν το νιώθεις ασφαλές τότε παιρνάς το αντίθετο ρεύμα ενώ προτεραιότητα έχει ακόμα το ποδήλατο και ο πεζός αμέσως μετά το αντίθετο ρεύμα. Σε ορισμένους δρόμους κάποια στιγμή ανάβει και ένα πράσινο φανάρι στην άλλη γωνιά και τότε το αυτοκίνητο έχει φούλ πρωτεραιότητα. Κατά την γνώμη το σύστημα έχει πρόβλημα και είναι η αιτία πολλών ατυχημάτων. Στην Ελλάδα με όλα τα προβλήματα που έχουμε στους δρόμους αλλά και στο μυαλό των οδηγών μας, δεν έχω δει να γίνονται τόσο πολλά ατυχήματα. Αν σε αυτό συνυπολογήσει κανείς το πόσο καλύτερους δρόμους έχουν και πόσο τηρούν περισσότερο τους κανόνες τότε διάφορες σκέψεις μπαίνουν στο μυαλό σου. Βέβαια τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται σε αυτές τις διασταυρώσεις αλλά αρκετά γίνονται και στους αυτοκινητόδρομους. Η πιθανότερη αιτία είναι η σφήνα πάει σύννεφο. Μιλάμε δεν έχω ξαναδει τέτοια πράγματα.
Γενικώς οι Βέλγοι είναι πολύ επιθετικοί οδηγοί και θα παραχωρήσουν πρωτεραιότητα μόνο εκεί που έχει διάβαση. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα χωθούν και θα τρέξουν αρκεί να ξέρουν ότι δεν έχει ραντάρ. Επίσης είναι απαράδεκτοι καθώς έχουν σηκωμένα τα φώτα πορείας και το χειμώνα τυφλώνουν όλον το κόσμο. Εγώ ακόμα έχω πρόβλημα με αυτό το θέμα.
Σε κάθε περίπτωση η οδήγηση ειναι απίστευτα βαρετή στο Βέλγιο και προφανώς για αυτό δεν βλέπεις ούτε ένα κωλομπαρεμένο αυτοκίνητο στο δρόμο. Ξέρω σίγουρα ενα φίλο που θα είχε απογοητευτεί θανάσιμα εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου