Διόδια

Το τελευταίο 2ημερο έκανα κάπου στα 700χλμ για να πάω και να γυρίσω στην Μάνη. Από αυτά μόλις τα 300 ήταν σε αυτοκινητόδρομο για τους οποίους και πλήρωσα μόλις κάτι λίγότερο από 25 ευρώ.

  • 2,8€ Αττική οδό
  • 3,1€ για την ολύμπια Οδό στην Ελευσίνα και στην επιστροφή στον Ισθμό
  • 2,4€ στο κλασσικό σημείο προς Τρίπολη. Στο ίδιο ακριβώς σημείο στην επιστροφή, παρόλο που παλαιότερα δεν υπήρχαν τα διόδια.
  • 2,3€ ακριβώς μετά το τούνελ στο Αρτεμίσιο. Αυτά τα διόδια δεν υπήρχαν παλαιότερα. Παλαιότερα εδώ πλήρωνες τα διόδια της επιστροφής
  • 2,3€ λίγο έξω από την Τρίπολη προς Μεγαλόπολη.
  • 1,9€ κάτι χλμ μετά την Μεγαλόπολη για να βγούμε στο καπάκι στον παλιό καρόδρομο προς Καλαμάτα όσο το υπόλοιπο τμήμα φτιάχνετε.

Όλα τα διόδια εκτός από την Αττική Οδό και την Ολύμπια ανήκουν στον Μορφέα. Αυτές οι αυξήσεις και αυτές οι αναθέσεις δεν έγινα επί ΓΑΠ. Με ποια ακριβώς λογική πληρώνουμε διόδια για δρόμους που θα παραδοθούν με κρατικές επιχορηγήσεις και εγγυήσεις, όπως επίσης γιατί να πληρώνεις διόδια για δρόμους που έχουν έργα?

Η κατάσταση είναι εντελώς ξεφτυλισμένη και φαίνεται ακριβώς με το πως και που έχουν τοποθετηθεί τα διόδια. Στην περιοχή της Τριπόλεως 3 διόδια για ένα δρόμο από το Αρτεμίσιο μέχρι την Μεγαλόπολη? Πόσα χλμ είναια αυτό? 70? 80 χλμ? Τα διόδια στο Αρτεμίσιο είναι ακριβώς πριν την έξοδο μετά το τούνελ, έτσι για να συνειδητοποιήσεις πόσο κορόιδο πιάστηκες. Και φυσικά το καλύτερο όλων? Πληρώνεις και κάτι μέτρα παρακάτω ο δρόμος κόβεται προς ώφελος του κατσικόδρομου που πάει γύρω γύρω με τον σχεδόν τελειωμένο δρόμο για Καλαμάτα που μόλις πλήρωσες.

Πάλι καλά που δεν είχε διόδια στο Τρίπολη – Σπάρτη για τον δρόμο που θα παραδοθεί σε λίγο.

Πως τους ξέφυγε?

Ξεφτύλες. Δεν είμαι υπέρ του τσάμπα, όπως σε πολλά το αντιλαμβανόμαστε σαν Έλληνες. Αλλά και η κοροϊδία είναι κοροϊδία και οι ξεφτύλα ξεφτύλα και μην ξεχνάμε και τις κατεπανάληψη αυξήσεις των διοδίων. 25 ευρώ για 300 χλμ? Και αυτά δεν είναι τερτίπια του τελευταίου χρόνου. Ο δρόμος προς Τρίπολη και Πάτρα φτιάχνεται εδώ και χρόνια και τα διόδια εισπράτονται εδώ και χρόνια! Και να έλεγα ότι οι υπάλληλοι των διοδίων κοστίζουν και περισσότερα μισθολογικά για να δικαιολογηθούν οι αυξήσεις? Είμαι σίγουρος ότι όπως και εγώ τα ίδια πέρνουν αν όχι και λιγότερα.

Για 150 ευρώ διήμερη διαμονή με φαγητό, δώσαμε άλλα 110 ευρώ σε καύσιμα και διόδια. Καλά το πάμε, μπράβο μπράβο!

Συγχαρητήρια, στους προδότες χρόνων. Ελπίζω να ασχοληθούμε μια ακόμη φορά με τον χρωματισμό του φαινομένου.

8 σχόλια:

  1. αυτό που έχει πλάκα είναι ότι οι εταιρίες με δικά τους λεφτά χρηματοδότησαν επίσημα το 10% της αξίας του έργου (και βέβαια αναλαμβάνουν να εισπράττουν για 25 χρόνια έως αποπληρωμή).
    για την ακρίβεια η χρηματοδότηση είναι 40% από EU, 50% από τράπεζες με εγγύηση του δημοσίου και 10% καθαρά λεφτά δημοσίου. όμως εδώ είναι Ελλάδα και οι υπερτιμολογήσεις είναι δεδομένες. οπότε στην πραγματικότητα είναι ζήτημα αν έχουν συνεισφέρει το 5%.
    και η απόρροιά είναι, γιατί το κράτος δεν έβαλε και το υπόλοιπο 10%; ώστε να βγάλει το ίδιο κέρδη και να μπαλώσει σοβαρές τρύπες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο δρόμος υποτίθεται θα είχε ολοκληρωθεί με την τοποθέτηση των διοδίων. Οι συμβάσεις έχουν παραβιαστεί όλες... μία προς μία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και όλα αυτά είναι θαύματα της γενικότερης Ελληνικής πολιτικής. Όσο τα λεφτά υπήρχαν και έρεαν από επιδοτήσεις και μούφες κανείς δεν έλεγε τίποτα.

    Τώρα που το χρήμα στέρεψε ξαφνικά όλοι θυμούνται τους παραλογισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και για όλο αυτό τον παραλογισμό ας μην ξεχνάμε ότι τον χρωστάμε στον Σουφλία και στον Λιάπη που υπόγραψαν τις συμβάσεις και επέτρεψαν στις εταιρίες να ξεκινήσουν τα διόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάνεις λάθος. Χρόνια πληρώναμε την Αθηνών Κορίνθου για να είναι ένα μόνιμο εργοτάξιο. Χρόνια πληρώναμε την Κορίνθου Πατρών χωρίς καν να πληρεί τα στοιχεία κλειστού αυτοκινητοδρόμου.

    Απλά επί Σουφλιά το θράσος έσπασε κάθε όριο θράσους όλα με εγγυήσεις του δημοσίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπορεί να πληρώναμε χρόνια όπως πολύ σωστά λες, αλλά τα λεφτά πηγαίναν στο κράτος. τώρα όχι. έχει μια διαφορά νομίζω. στην Πατρών-Κορίνθου είναι απίστευτοι οι τύποι, περνάς μέσα από κανονικότατο εργοτάξιο, με μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και διαχωριστικές κορύνες, τιμή 3.10 και το κερασάκι στην τούρτα; η εταιρία έχει απολήσει σχεδόν όλους τους εργάτες της. και γιατί να έχει εργάτες άραγε; αφού πληρώνετε από το έργο είτε είναι ολοκληρωμένο είτε όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ειναι ξεφτυλα πλεον με τις τιμες των καυσιμων και τα διοδια. Για αυτο πλεον εξωτερικο διακοπουλες ακομα και για Σαββατοκυριακο!Με την easyjet βρισκεις για Ρωμη και Μιλανο 40-50 ευρω τα εισητηρια και μιλαμε για πηγαινελα!!Και με λιγο παραπανω για Παρισι/Βερολινο!ΗΜΑΡΤΟΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πράγματι! Το μόνο καλό που έχει το αυτοκίνητο είναι ότι κρατάει σταθερό το κόστος ενώ το πλήθος των ταξιδιωτών αυξάνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή