Καύσιμα, Renault Clio 1.4 και κόστος.

Εχω ένα Clio 1.4 5d μοντέλο του 2004 αγορασμένο το Ιανουάριο του 2004.

Για οικονομικούς αλλά και ποιοτικούς λόγους κρατάω στατιστικά για το τι κάνει το αυτοκινητο σε κάθε γέμισμα. Θέλω να ξέρω αν ένα βενζινάδικο μου βάζει νερομένη βενζίνη, όπως επίσης θέλω να παρακαλουθώ τον κινητήρα αλλά και τον οδηγικό μου στίλ.

Με αφορμή λοιπόν κάτι συζητήσεις με ένα εξαιρετικό συνάδελφο, κοιταξα λίγο να δω την ιστορικότητα αυτών των αρχείων. Με βάση αυτά συνειδηοποιήσω ότι θυμόμουν λάθος τιμές. Νομιζα οτι το 2004 έβαζα καύσιμα με 0,4€/λίτρο που τελικά δεν αληθεύει. Ειχα ξεκινήσει με 0,7 περίπου.

image

Από το γράφημα φαινεται ότι αναλλογικά μέσα στην 5ετία φαίνεται ότι το 2004 ειχαμε ένα τρελό ράλι που κράτησε λίγο, και η ουσιαστική διαφορά στην ακρίβεια ήρθε το 2005 σε σχέση με το 2004 όπου όπως και το 2006 ειχαμε τρελό σκαμπανέβασμα. Ιστορικά δεν θυμάμαι τι γινόταν αλλά το 2007 αποκτήσαμε τις τιμές που ειχαμε και πέρσυ το 2009. Αν εξαιρέσεις το τρελό ράλι το καλοκαίρι του 2008 που θυμάμαι και κάτι 150$ το βαρέλι, γενικώς τα καύσιμα τα πληρώνουμε ίδια τα τελευταία χρόνια. Εκπληκτική η βουτιά στην αρχή του 2009 που όμως δεν κράτησε και πολύ. Χωρίς να το έχω ψάξει και πολύ δεν μπόρεσα να βρω ένα γράφημα με τις τιμές του βαρελιού τα τελευταία 5 χρόνια, να φτοιάξω έστω εγώ το γράφημα.

Όσον αφορά το αυτοκινητό μου έχω να πω ότι η κατανάλωση του ειναι για τα μπάζα και σταθερή στα 8,5 με 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κάτι που απέχει πολύ από τα 6,9 που έλεγε η Renault σαν μικτό κύκλο. Τα λέω αυτά, γιατί ο συγκεκριμένος συνάδελφός που αγόρασε ένα Toyota Yaris με δύο γεμίσματα φαίνεται να πετυχαίνει το εντυπωσιακό 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα ίδια ακουγα και το 2004 από τον αντίστοιχο εποχής κινητήρα Ecotech της Opel, όπου εκαναν το Αθήνα Πάτρα με περίπου τα 2/3 της κατανάλωσης.

Σε βάθος χρόνου λοιπον βλέπω ότι στα 5 χρόνια που έχω το αυτοκίνητο στα καύσιμα τώρα ισοφαρίζω την διαφορά στα λεφτά που έχω δόσει για καύσιμα με την διαφορά τιμής στα τότε μοντέλα που κυμαινόταν από 1000 μέχρι 1500 ευρώ. Συγκεκριμένα δεν νομίζω ότι ακόμα έχω πιάσει το χιλιάρικο αλλά πλησιάζω. Με τις αυξήσεις ομως που έρχονται νομιζω ότι γρήγορα θα ισοφαρίσω, και η κατανάλωση του αυτοκινητου για μένα θα πρέπει να ειναι το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς εφόσον οδηγικά ειναι ΟΚ.

Παρεπιπτόντως, και επειδή πολλοί δεν έχουν την παραμικρη ιδέα για το τι ξοδεύουν, εγώ κάνω κάθε χρόνο από 8000 με 13000 χιλιόμετρα ανάλλογα με τις περιστάσεις τις τότε ζωής μου. Τον πρώτο χρόνο ειχα ξεσκιστεί να γυρνάω την Πελλοπόνησο. Μόνο το καλοκαίρι πρέπει να ειχα κάνει 4000 και χιλιόμετρα, αλλά πέρσυ που μετακόμισα δίπλα στην δουλειά έκανα κοντά στα 8000 μονο σε αντίθεση με τα 10000 περίπου που έκανα όταν με το αυτοκίνητο έκανα 20χλμ κάθε μέρα πηγαινε έλα για την ίδια εταιρία. Αντιστοιχως η λυπητερή έχει υπάρξει από 800 μέχρι 1000 ευρώ ετησίως μόνο σε καύσιμα.

Εχω και κάποια άλλα γραφήματα στην διάθεση μου, όπως πόσα χιλιόμετρα κάνω με κάθε ευρώ και λίτρα ανά 100χλμ. Στο δεύτερο φαινεται ότι το αυτοκίνητο παρόλο που σταδιακά έκανα όλο και περισσότερο αστικό κέντρο, φαινεται να ψιλοκαίει τα ίδια κυρίως γιατί και εγώ έχω γινει πιο ταρίφας στην οδήγηση μου αλλά και ίσως γιατι οι κινητήρες σταδιακά καίνε λιγότερα όσο περνάει ο καιρός και αυξάνει η ελαστικότητα τους. Ετσι μου έχουν πει τουλάχιστον.

Από το τιμές του πόσα χιλιόμετρα κάνει με κάθε ευρώ απλά να σας πω ότι εγώ με το καρούλι μου το κάθε 10 χιλιόμετρα θέλω ένα ευρώ με τις υπάρχουσες τιμές για αστικό κίνηση κατηγορίας χαμός, ενώ σε συνθηκες τσουλήματος όπως 10 ή ώρα και μετά με κάθε ευρώ κάνω 13-14 χιλιόμετρα. Οι τιμές ειναι στο περιπου και σε καμιά περιπτωση για ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ετσι ειναι διφωνίες. Τις ανέφερα όμως γιατι κάνεις δεν αντιλαμβάνεται πόσο ακριβό είναι. Οι γονείς μου για παράδειγμα θεωρούν κάπως τσάμπα την κίνηση του αυτοκινητου, αφού δεν ειναι ταξί. Εχω παρατηρήσει πολλές φορές, μια αίσθηση του τυπου ε τράβα με και 20 χλμ παράκμψη δεν τρέχει και τιποτα σε συστηματικό επίπεδο. Ειδικά οι μη οδηγοί και ειδικά αυτοί που δεν γεμίζουν οι ίδιοι το ρεζερβουάρ δεν έχουν την παραμικροί αίσθηση του κόστους μετακίνησης.

Κάποια παραδείγμα να πας για καφέ και να γυρίσεις

  • Αθήνα - Πειραίας περίπου 15χλμ.
  • Αθήνα – ΓΛυφάδα περίπου 15χλμ
  • Αθήνα – Βάρκιζα περίπου 35χλμ
  • Πειραιάς – Κιφησιά περίπου 40χλμ
  • Αθήνα – Χαλάνδρι περίπου 10-15χλμ
  • Χαλάνδρι – Κακή Θάλασσα 35χλμ αν και δεν θυμάμαι καλά
  • Πάτρα – Καλόγρια περίπου 45χλμ.

Με βάση αυτά, αλλά και το κόστος ανά χιλιόμετρο φαίνεται το πόσο ακριβό ειναι το αυτοκίνητο μονο για καύσιμα και πόσο τελικά συμφέρει μετακινήσεις για δουλειές – καφέ στο αστικό κέντρο ή για μπάνια παραλίες και ημερήσιες εκδρομές να γίνονται με παρέες ωστε το κόστος να μοιράζεται ειδικά στις δύσκολες αυτές εποχές πόσο μάλλον τώρα με την βενζίνη με την αύξηση των φόρων να τραβάει στα 1,6€/λίτρο που ειναι 170% του 0,909€ ανά λίτρο που ειναι και ο μέσος όρος των τιμών της τελευταίας 5ετίας βάση της προσωπικής μου καταγραφής.

Εντυπωσιακή ειναι η σπατάλη που γινεται όταν βλέπεις στις ώρες μετακινήσεων από και προς εργασία που κάθε αυτοκινητο έχει ένα και μονο άτομο μέσα, τον οδηγό. Γιατί η εκδρομή εξορισμού περιλαμβάνει παρέα. Υπάρχει ένα site για αυτό το ζήτημα και υποτίθεται βρίσκεις άτομα να μοιραστείς τα χλμ αλλά και το κόστος και ουτε λόγος για το πόσο λιγότερη κίνηση θα ειχε. Βέβαια για να δουλέψει το carpooling, έτσι λέγεται, πρέπει τα ωράρια να τηρούντε στις εταιρίες γιατι το να ξεμείνεις ή να μην μπορείς να εξαιτίας εξαιτίας αυτού ειναι ένα πακέτο σοβαρό. Εμπρός λοιπόν στην επιθεωρηση εργασίας μπας και κάνουμε και καμια οικονομία στα νοικοκυριά εκτός από την πνευματική απελευθέρωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου