Πριν πάω Κύπρο είχα τρομερό άγχος για την οδήγηση. Ήθελα να νοικιάσω γιατί όπως μου είπαν χωρίς αυτοκίνητο δεν θα μπορούσα να κάνω και πολλά, αλλά από την άλλη φοβόμουν το αντίθετο της οδήγησης.
Ευτυχώς ο φίλος Κύπριος που είχε οδηγήσει και τα δύο μου είπε ότι είναι πολύ απλό και τελικά το ρίσκαρα και το έκλεισα το αυτοκίνητο.
Γενικά δεν βρήκα και πολλά για το θέμα συνεπώς θα μεταφέρω την δική μου εμπειρία για κάθε που έχει αγχωθεί εξίσου.
Προσωπικά δεν δυσκολεύτηκα καθόλου, πάντα φυσικά αισθανόμενος σαν νέος οδηγός. Πολύ προσοχή και τα μάτια 14 και από τις δύο πλευρές. Προσωπικά νοίκιασα αυτόματο για να μην με απασχολούν οι ταχύτητες. Ειδικά για την Κύπρο γρήγορα βγήκα στον αυτοκινητόδρομο, όπου και είναι εξαιρετικά εύκολο.
Θα επαναλάβω αυτό που μου είπε το παιδί ότι να θυμάσαι ότι η μέση του δρόμου πρέπει να είναι πάντα δίπλα σου και δεξιά σου. Και όντως αν το σκέφτεσαι αυτό είναι πολύ απλό. Το ίδιο κάνουμε και στην Ελλάδα, απλά δεν το σκεφτόμαστε. Σε κάθε περίπτωση εγώ είχα αποφασήσει να κάνω ασκήσεις με το μυαλό στο αεροπλάνο, ενώ τις πρώτες δύο μέρες έκανα επαναλήψεις πιθανών σεναρίων στο μυαλό μου.
Συγκεκριμένα:
- Σε διασταύρωση το πρώτο ρεύμα που συναντάς πάει πάντα αριστερά.
- Αν θα στρίψεις αριστερά πάντα θες την μικρότερη στροφή και άρα είναι το πιο εύκολο.
- Αν θα στρίψεις δεξιά θα περάσεις και απέναντι και καλό θα είναι να βγει στην πιο μακρυνή λωρίδα
- Σε κυκλικό κόμβο οι άλλοι έρχονται από δεξία σου και κινούνται προς τα αριστερά.
- Ισχύει η πρωτεραιότητα από δεξιά. Συνεπώς στην είσοδο σε κυκλικό κόμβο περιμένεις και παραχωρείς πρωτερεότητα.
- Τα πετάλια είναι ίδια. Προσοχή με αυτόματο μην από αντανακλαστικά με το αριστερό κοκαλώσεις το φρένο αντί για τον συμπλέκτη που δεν υπάρχει.
- Προσωπικά ο μεσαίος καθρέπτης δεν με βόλεψε. Αλλά ο δεξής καθρέπτης έδειχνε τα πάντα και μιας και δεν έχουν μηχανάκια γενικά είσαι καλυμένος με τους καθρέπτες.
Εμένα μου πήρε μόλις μια μέρα να το συνηθίσω. Είναι πραγματικά πανεύκολο ακόμα και να παρκάρεις. Τουλάχιστον για μένα που παρκάρω πάντα με καθρέπτες.
Ειδικά για την Κύπρο να ξεκαθαρήσω κάτι που το είχα απορία. Αν είσαι σε φανάρι και θες να πας δεξιά τότε μπροστά σου υπάρχει φανάρι που δείχνει τα εξής πιθανά. Στρογγυλό πράσινο ή κόκκινο και πράσινο βέλος δεξιά. Όταν το βέλος είναι αναμένο τότε οι απέναντι έχουν σταματήσει και είναι κυριολεκτικά πράσινο φανάρι. Όταν όμως δεν ανάβει και το στρογγυλό είναι πράσινο τότε θεωρητικά μπορείς να περάσεις εφόσον από απέναντι δεν έρχεται κανείς. Περιμένεις μπροστά και αν τύχει και το φανάρι κλείσει, μόλις οι απέναντι σταματήσουν αδειάζεις τον δρόμο.
Το κάνουν όλοι και στην αρχή απορούσα αλλά τελικά χωρίς να έχω μάθει αν είναι νόμιμο ή όχι αν δεν το κάνεις θα φας την κόρνα της αρκούδας. Υπόψιν στην Κύπρο οδηγούν σαν μαλάκες όπως και στην Ελλάδα, αλλά η αστυνομία παραμονεύει και θα την φας αν σε πιάσουν και το κωλαράκι θα τσούξει.
Συμπερασματικά η οδήγηση αριστερά ή με δεξιό τιμόνι είναι για πλάκα. Αν πιστεύεις στις οδηγικές σου ικανότητες τότε μην μασάς. Στην αρχή προσοχή και όλα έρχονται. Χαρακτηριστικά θα πω ότι σαν πεζός δεν το συνήθισα να περπατάω από την σωστή πλευρά ενώ μετά από πέντε μέρες είχα φοβηθεί για την οδηγήση από δεξιά, γιατί μου φαινόταν εντελώς φυσιολογικό ποια να οδηγάω ανάποδα.
δεν ξερω ποτε ανεβασες αυτο το θεμα αλλα θα ηθελα να σε ρωτησω κατι...επειδη σκεφτομαι να φυγω μονιμα για κυπρο δεν ξερω τι να κανω το αυτοκινητο μου. εκει εχουν μονο δεξιοτιμονα? δεν μπορω να παω με το δικο μου? το ξερω οτι πρεπει να οδηγεις απο την δεξια μερια του δρομου αλλα γιατι πρεπει να αλλαξει και το τιμονι?
ΑπάντησηΔιαγραφήαν θες στειλε μου απαντηση στο mail μου.mari_tsa24@hotmail.com σε ευχαριστω πολυ.
Κοιτά μπορείς να το κατεβάσεις και από όσο ξέρω πάει 1500€. Όμως είναι επικίνδυνο από όσο έχουν πει άλλοι. Στις εθνικές δεν θα έχεις πρόβλημα, αλλά αν θα θες να κάνεις προσπέραση ή να βγεις λίγο πιο έξω για να δεις, λόγω της θέσης σου κινδυνεύεις πολύ να στουκάρεις με τον απέναντι, καθώς θα έχεις βγει πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπική μου συμβουλή πούλα αν μπορείς και πάρε άλλο κάτω. Εγώ αυτό θα έκανα που το σκεφτόμουν και εγώ μόνιμα για κάτω
κι εγώ φοβάμαι να οδηγήσω στην ελλάδα η αλήθκεια. μην σου πω δυσκολεύομαι και να διασταυρώσω ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν θα έπρεπε πάντως να οδηγήσω κατευθείαν σε ένα χώρο σαν την Αθήνα θα είχα αγχωθεί πολύ περισσότερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ανοιχτός δρόμος αλλά και η ποιότητα της σηματοδότησης στην Κύπρο βοηθάει!
Αυτο με το κλειστο δεξι φαναρι που περιμενω να περασουν για να περασω κι εγω ειναι απο τα πιο επικίνδυνα και δολοφονικα εδω στην Κύπρο. Προσωπικα δυο κυπριες κοντεψαν να μας σκοτωσουν ολους σε κεντρικό επαρχιακο δρομο εφαρμοζοντας την τακτικη αυτη που ο κοκ δεν την προβλεπει. Το αριστεροτιμονο ειν οκ απλα στις πλαγιες δεξιες διασταυρωσεις δεν εχεις καλη ορατοτητα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικα υπαρχουν και καλοι οδηγοι αλλα και παρα πολυ κακοι, απρόσεκτοι και τρεχουν πολυ ακομη κι εντος πολης. Οταν δε καποιος βγαζει φλας να ατριψει μην τολμησετε να βγείτε στο ρευμα του γιατι ο απο πισω του δεν κοβει καθολου ταχυτητα και υπαρχει βεβαιοτητα να σας παρει σβαρνα.
ΑπάντησηΔιαγραφή