Έλληνες και ξένοι

Συνείδηση ή τιμωρία η διαφορά μας με τους ξένους σε επίπεδο ανθρώπου αλλά και κράτους?

Είχα πρόσφατα μια συζήτηση με ένα φίλο και οι δύο συμφωνούσαμε ότι ουσιαστικός παράγοντας που λείπει στην Ελλάδα είναι η ατιμωρησία. Δεν είναι ότι οι ξένοι ειναι τίποτα τρελά μούρηδες σε σχέση με μας και δεν φοροδιαφεύγουν ή οι πολιτικοί τους δεν κλέβουν τόσο αλόγιστα, αλλά το γεγονός ότι ξέρουν ότι ο κώλος θα τσούξει.

Και να συμφωνώ ειδικά σε θέματα που αφορούν τα λεφτά. Δηλαδή δεν θα φοροδιαφύγω γιατί θα πονέσει. Όμως πραγματικά πιστεύω ότι εμάς μας λείπει κάτι πολύ βασικό. Δεν κάνουμε λογικά μέτρα που αρχικά επιβάλλονται δια της απογόρευσης συνείδηση. Τι εννοεί ο ποιητής μπλόγκερ?

Κάθε νέο μέτρο σε κάθε κράτος επιβάλλεται δια του φόβου των κυρώσεων αλλά ταυτόχρονα εξηγώντας το γιατί αυτό είναι σωστό μέτρο. Στην χώρα μας όμως τελικά το μόνο που μένει είναι ο φόβος των κυρώσεων. Ποτέ και σε καμιά περίπτωση δεν θα κάνουμε συνείδηση και πόσο μάλλον να την μεταφέρουμε στα παιδιά μας αυτή την συνείδηση έτσι ώστε να χρειάζεται μόνιμα κάποιος με ένα πιστόλι στον κρόταφο μας.

Τι εννοεί πάλι ο συγγραφέας? Θα το πω με παράδειγμα.

Έρχεται το κράτος και σου λέέι όλοι θα φοράτε ζώνη. Μαααααα πονάει το βυζί μου κύριε τροχονόμε και δεν μπορώ. Ναι αλλά θα σώσει την ζωή σας και πόσο μάλλον του συνοδηγού και του παιδιού σας. Τι λέτε κύριε τροχονομέ σοβαρά? Ναι πρόσβατα τέστ το έχουν αποδείξει αυτό. Δεν το κάνουμε για τρομοκρατία για καλό σας θέλουμε να την φοράτε. Και επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν έχουμε βάλει και ένα πρόστιμο. Και πόσο είναι αυτό κύριε τροχονομέ? χ ευρώ.

Πιθανές πορείες.

α) Πώπω δεν τα έχω τα φράγκα θα φοράω την ζώνη όπου πιστεύω ότι θα με πιάσουν.

β) Στα αρχίδια μου μου περισσεύεουν και η τρίχα από το φυσικό μου πουλόβερ μαγκώνει με την αλυσίδα.

ΕΛΕΟΣ που ειναι ο πορεία γ που λέει πωπω, δικιο έχουν για το καλό μου ειναι πρέπει πάντα να φοράω την ζώνη εγώ και όλοι στο αυτοκινητο για λόγους ασφαλείας μας. Δεν πειράζει που το πλήρωσα και μια φορά. Ευτυχώς που πλήρωσε μετρητά και όχι με την ζωή μου.

Τι θα πεις στο παιδί σου που το έχεις στο αυτοκίνητο? Δεν τρέχω γιατί θα μου κόψουν κλήση. Φόρα ζώνη μέχρι να τελειώσουν τα στρουμφάκια και μετά κάνε ότι θες? Εγώ όποτε πάω ταξίδι βλέπω εγκληματίες γονείς. Για φόνο εξαμελείεας πρέπει να του πηγαίνουν μέσα.

Που ειναι αυτό το στοιχείο που κάτι που μας απογορεύεται γίνεται συνείδηση ωφέλιμη στην ζωή για μας και τους συνανθρώπους μας? Που είναι αυτό το στοιχείο που επιβάλεται πάνω στον ρεμπελισμό μας και όχι ΕΓΩ θα κάνω ότι γουστάρω γιατί είμαι και πολύ μάγκας και σας γαμάω όλους αριστερά δεξία, πίσω και από μπρός γιατί είμαι και τρισδιάστατος γαμίκουλας!

Επι του πράγματος? Ξένος δεν θα περάσει το φανάρι ακόμα και στο κολοχώρι με κόκκινο. Θα φορέσει την ζώνη έστω και αν ακόμα δεν υπάρχει πρόστιμο. Έλληνας θα κάτσει συνοδηγός και στην επαρχία δεν θα την φορέσει. Αν κάτσει συνεπιβάτης ούτε θα το σκεφτεί να την βάλει, παρόλο που ξέρει και του έχουν εξηγήσει ότι στο πρώτο φρενάρισμα έχει βρεθεί αγκαλιά με το σβέρκο του μπροστινού και τον έχει σκίσει. Ε δεν πρέπει να χρειάζεται ένας μπαμπούλας να σε τιμωρεί για την ίδια σου την ζωή. Αν δεν καταλαβαίνεις πότε και τι ειναι στο συμφέρον σου παρόλο που περιορίζεται το ΕΓΩ σου, τότε εισαι και λίγο μαλάκας.

Και αυτό ε δεν το έχουν σε τέτοιο βαθμό οι ξένοι.

Βέβαια υπάρχουν και ξένοι πιο βόδια από μας έτσι.

Μπορεί να περιορίζομαι στο θέμα σχετικό με το αυτοκίνητο αλλά είναι χαρακτηριστικά καθαρό το παράδειγμα της ζώνης. Δεν υπάρχει καμια αντιλογία του γιατί δεν πρέπει να φοράς ζώνη. Και δεν υπάρχει και καμιά αντίρηση ότι ακόμα και σήμερα 10 χρόνια μετά το σιδέρωμα για τα θετικά της, ακόμα την φοράμε μόνο και μόνο για τα στρουμφάκια.

 

2 σχόλια:

  1. Αφού είναι ζώα.Και αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι ότι κάθε μέρα που περνάει το αίσθημα της αυτοσυντήρησης κάνει εμένα και σένα να γίνουμε ίδιοι.
    Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό φίλε ειναι και το χειρότερο.
    Το γεγονός ότι νιωθεις και εσύ να υποβιβάζεσαι για τα μούτρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή