Πυραμίδα

Λοιπον μου έκατσε και αυτή η φάση. Λίγο πολύ είναι γνωστό το σχήμα της πυραμίδας αλλά δεν μου είχε τύχει να προσπαθήσουν να μου το πουλήσουν.

Η ιστορία ξεκινάει με ένα τύπο πολύ συμπαθή, που έχω γνωρίσει πρόσφατα να μου λέει ότι έχουμε με μια φίλη μια επιχείρηση και ψάχνουμε δραστήρια άτομα και αν θα με ενδιέφερε.

Προσωπικά δεν με ενδοιαφέρει να αλλάξω επάγγελμα αλλά ούτε και εταιρεία για διαφόρους λόγους, ένας από τους οποίους είναι ότι θεωρώ την συνεργασία μου με ορισμένους ανθρώπους υπεράνω των λεφτών, όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες. Συνεπώς συμφώνησα έτσι για να δω τι παίζει αλλά και για να γνωρίσω νέο άτομο. Μέχρι εδώ δεν είχα καταλάβει το θέμα πυραμίδα καθώς τα λένε και ωραία.

Πάω λοιπόν στην συνάντηση. Πριν από μένα είναι ένας άλλος τύπος θα έλεγα εντυπωσιασμένος. Φουσκώνει η ιδέα λίγο σχετικά με την σοβαρότητα. Αρχίσει λοιπόν η κυρία, μια συμπαθής γυναίκα κατα τα άλλα να μου λέει για χρόνο, εργασία και αν θα ήθελα να κάθομαι πρακτικά και να έχω εισόδημα.

Πριν προχωρήσω να πω ότι δύο τρόποι υπάρχουν για να βγαίνουν χρήματα από το πουθενά. Ο ένας είναι μια τρομερή ιδέα που έστησε η VISA και ακολουθήθηκε και από άλλες εταιρείες και φυσικά από τυχερά παιχνίδια. Αλλά κακά τα ψέματα αυτές είναι οι περιπτώσεις που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα ότι τσάμπα λεφτά δεν υπάρχουν, παρόλες τις πεποιθήσεις μας σε αυτή την χώρα ότι για κάποιο λόγο ο κόσμος μας χρωστάει λεφτά.

Καθώς λοιπόν άρχισε η κυρία, μέσα σε 10 λεπτά το πράγμα βρώμαγε για διαφόρους λόγους. Πρώτων δεν πιστεύω γενικά στο δωρεάν χρήμα όπως είπα και με βάζει πάντα σε υποψίες όταν μου πουλάνε κάτι τέτοιο. Επίσης μου την έσπασε το οικονομικό-κοινωνικό κύρηγμα σε σημείο εκφρασμένο από αποστήθιση. Συνεπώς αν και δεν συμφωνώ σε πολλά που μου λέγαν κάθησα να δω που θα πάει μήπως και έκανα λάθος.

Ένα δύο άλλα πράγματα που με ξυνήσαν ήταν το δεν συζητάμε για το άν η μέθοδος δουλεύει, η ουσιαστική απροθυμία να μπει στο ζουμί της ιστορίας και φυσικά στο τέλος το μην το συζητήσεις με άλλους. Ένα ακόμα πράγμα που με ξύνησε είναι όταν μου εξύγησε ότι πρώτος τρόπος εισοδήματος είναι από την έκπτωση που έχεις αγοράζοντας προιόντα. Με την ίδια λογική επειδή μια κάρτα μου κάνει επιστροφή 100 για κάθε 5000, έχω εισόδημα 100? Αν είναι δυνατόν σκεφτόμουνα αλλά έκανα την πάπια να δω τι άλλα πουλάνε.

Με τα πολλά λοιπόν αφού τελειώσαμε και κρατιόμουν πόση ώρα να μην θέσω την ερώτηση "Χελλο, την λέξη πυραμίδα την ξέρεται?" γύρισα σπίτι και το έψαξα λίγο στο ιντερνετ όπου και βρήκα αυτά

Από την εμπειρία μου με την κυρία αλλά και αυτά που διάβασα είναι ότι η προσέγγιση τους είναι πολύ ψαγμένη. Σε κάθε σημείο σου λένε αυτό που θα ήθελες να ακούσεις και το μόνο που εμένα με έβαζε σε υποψίες είναι ότι κάποια πράγματα είναι λίγο πολύ καλά για να είναι έτσι όπως τα έλεγε. Βέβαια υπήρχε και το θέμα παπαγαλία, δεν συζητάω αυτό και μια φάση να εμφανίζονται πράγματα τυχαία για να στηρίζουν τα λεγόμενα τους. Όπως πχ στο τέλος κάποια δοκιμαστικά προιόντα και το πόσο καλά ήταν και το είχε δοκιμάσει ο τάδε φίλος και μπλα μπλα. Δεν πιστεύω στις συμπτώσεις και γενικά μου μυρίζουν κάπως τέτοια πράγματα.

Πιστεύω κάποιοι ελάχιστοι στο σχήμα της πυραμίδας βγάζουν λεφτά αλλά όπως λέει και κάποιος στο πρώτο λινκ, έτσι είναι και στον πραγματικό κόσμο. Άλλοι θα βγάζουν πολλά και άλλοι λίγα σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Όμως αυτό που δεν μαρέσει στην δουλειά τους είναι ότι ουσιαστικά είναι πλασιέ και μάλιστα από την άσχημη πτυχή αυτών που πλησιάζουν γνωστούς και φίλους. Τουλάχιστον ο πλασιέ που χτυπάει χύμα πόρτες μπορεί να είναι τσουρέκης αλλά και η διαφήμιση στην τηλεόραση τσουρέκι είναι και δεν είναι στοχευμένη σε φίλους και κάθε νέα παρέα. Και έχω κάνει 2-3 φεγγάρια πλασιέ για οδική βοήθεια και ξέρω πως είναι να τα πρίζεις σε άλλους. Αν σε κάποιον αρέσει να βγάζει λεφτά, αντιμετωπίζοντας κάθε νέα γνωριμία σαν πιθανό στόχο-πελάτη τι να πω.

Τέλος σήμερα το συζήταγα με ένα φίλο, οικονομικό στο Ναυτικό και μου έλεγε ότι αυτή η Amway έχει μεγάλη πέραση στους μονίμους μέσα. Και σκεφτηκα φυσικά, λογικό με βάση την τρισάθλια άποψη που έχω για αυτούς γενικά εκτός από έναν. Και μου έλεγε για ένα πλοίο που δύο κεφάλια του, ήταν IBO (έτσι τους λένε) και είχαν καταφέρει να χωρήσουν το πλοίο σε δύο φατρίες. Αυτούς που αγοράζαν από αυτούς και τους υπόλοιπους. Φυσικά μιας και είμαστε στην Ελλάδα οι μέν πρώτη πέρναν άδειες όποτε γουστάραν οι δε άλλη βεντούζα και τρελά χωσίματα. Πολεμικό πλοίο σου λέει αλλά μην επεκταθώ για την μαλακία στο Ελληνικό στράτευμα-δημόσιο.

Το πιο ωραίο πάντως είναι η αυτή η φράση του έχω μια εταιρία με την λογική του είμαι ανεξάρτητος επιχειρηματίας (Independent Business Owners ΙΒΟ).

Τέλος να μην ξεχάσω να πω ότι ο μεγάλος σεναριογράφος των Married With Children είχε κάνει ακριβώς επεισόδιο για αυτό το φαινόμενο χτυπώντας ειδικά το πρώτο τρόπο πληρωμής αυτόν της έκπτωσης.

Πάντως σαν εμπειρία ήταν επιμορφωτική, δε χαλάστηκα πέρα από το γεγονός ότι μου την σπάει να μου λένε τα αυτονόητα και οκ αν κάποιοι επιλέγουν αυτόν τον τρόπο, δεν μου πέφτει και ο λόγος. Μετά όμως πήγα κάπου αλλού και πέρασα πολύ καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου